Scenografia eventowa z efektem WOW

scenaZachwycenie gości podczas trwania w evencie jest niezwykle dużym wyzwaniem. W zależności od rangi i wielkości wydarzenia należy zadbać o jego design, który jak mawia słynny grafik Papa LOGO “jest ambasadorem twojej marki”. W jaki więc sposób można wywołać pozytywne zaskoczenie dzięki scenografii?

Scenografia od podszewki

Eksperci zajmujący się eventowym wystrojem wnętrz podkreślają, że konieczne jest zrealizowanie dwóch etapów planowania: dekoracji i scenografii. Do kategorii pierwszej można zaliczyć wszystkie drobniejsze działania, których celem jest zakrycie pewnych obszarów pomieszczenia nie odpowiadających zamysłowi twórców dekoracji, nadanie odpowiedniego koloru czy stworzenie tła do mających się odbywać wydarzeń.

Scenografia jest nieco większym pojęciem – to koncepcja, która składa się z powiązanych ze sobą elementów właściwie umieszczonych w tzw. strefach oddziaływania. Są nimi: skupiająca uwagę wszystkich gości przestrzeń sceniczna, strefa użytkowa, po której poruszają się uczestnicy eventu oraz strefa cateringu i ścian (zalicza się do niej również sufity). Często składają się na nią specjalnie budowane systemy interaktywne, które są tożsame z narracją sceniczną lub stanowią pewne uzupełnienie – na przykład monitory dotykowe prezentujące gościom pełną ofertę cateringową.

Scenografia obiektowa

Tradycyjne podejście do scenografii wciąż ma wielu sympatyków. Taki rodzaj wystroju wiąże się z wykorzystaniem zabiegów plastycznych oraz budowaniem specjalnych konstrukcji składających się z: metali, płyt mdf, miękkich materiałów i sklejek. To realistyczne odzwierciedlenia budowli lub tematyczne scenografie wpasowujące się w motyw przewodni wydarzenia, których dopełnienie może stanowić gra reflektorów i innych świateł.

Scenografia multimedialna

Scenografie będące oprawą dla nowoczesnych eventów są bardzo różnorodne i choć nadal korzysta się z klasycznych sposobów na uzyskanie satysfakcjonującego efektu, to coraz częściej zastępuje się je rozwiązaniami multimedialnymi. Są nowoczesne, spektakularne i świadczą o wysokim klasie wydarzenia, a przy tym wcale nie muszą kosztować więcej niż rozwiązania tradycyjne. Firmy zajmujące się oprawą eventów są w stanie zaproponować scenografię, której przygotowanie, budowa i obsługa techniczna zmieszczą się w ustalonym wcześniej budżecie, stąd tak duże zainteresowanie nowoczesną technologią.

Spore znaczenie mają efekty uzyskiwane dzięki grze świateł, które w jednej chwili potrafią całkowicie odmienić klimat. Urządzenia oparte o technologię RGBW czyli takie, w których jedna dioda mieści aż cztery kolory mogą w sumie wygenerować aż 16 milionów barw. Pobierają przy tym niewiele prądu, ograniczając tym samym koszty przedsięwzięcia.

Chętnie korzysta się także z kurtyn diodowych, które w zależności od gęstości rozmieszczenia oraz wielkości i barwy świateł stanowią subtelną lub nieco bardziej wyrazistą ozdobę. Równie powszechne są ekrany będące zwykle tłem wydarzenia. Wybierając te elementy należy zwrócić uwagę na ich parametry: zewnętrzny lub wewnętrzny charakter, gabaryty modułów czy przezroczystość.

Warto również wspomnieć o jakże efektownym mappingu, za pomocą którego można stworzyć show na najwyższym poziomie. To technika projekcyjna prezentująca obraz na nieregularnej powierzchni, która zdaje się ją ożywiać. Zastosowana na początku eventu lub jako jeden z jego elementów wkomponowany w program wydarzenia z pewnością wywoła efekt WOW.

Przed rozpoczęciem planowania dekoracji powinno się wziąć pod uwagę techniczne warunki zabudowy scenograficznej danej powierzchni. Projekt scenografa musi zgadzać się z propozycjami grafika, a na na dodatek odzwierciedlać wizję organizatora i wywoływać zachwyt wśród przybyłych gości. Bez względu czy scenografia eventu będzie  multimedialna, obiektowa czy mieszana, warto wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki i zostawić jej zaprojektowanie profesjonalistom.

Zostaw odpowiedź


Facebook